Work from home IN THE MP & MATH Secretariat
The tasks in the MP & MATH secretariat require service and cooperation and must therefore, in principle, be solved by presence at the workplace.
However, it is possible to work from home occasionally, when the work tasks are best solved from home, or in order to make work life and private life balance. The employee cannot expect to have fixed workdays at home.
Work from home must be justified and agreed with team coordinator in advance in order to coordinate and prioritize both availability and work tasks.
Remember when working from home:
- Make an agreement with your team coordinator
- Write in your calendar that you are working from home, and make a note if you are unavailable at times
- Put a note on your office door to tell that you are working from home and can be contacted by phone or email.
In Danish / På dansk:
Hjemmearbejde i Fællessekretariatet
Opgaverne i fællessekretariatet kræver service og samarbejde og skal derfor som udgangspunkt løses ved tilstedeværelse på arbejdspladsen.
Det er dog muligt lejlighedsvis at arbejde hjemme, enten når opgaverne løses bedst hjemmefra, eller for at få arbejde og privatliv til at hænge sammen. Man kan ikke forvente faste hjemmearbejdsdage.
Hjemmearbejde skal aftales og begrundes forud til teamkoordinatoren, så der er mulighed for at koordinere og prioritere både tilgængelighed og opgaver.
Husk, når du arbejder hjemme:
- Aftal det med teamkoordinatoren
- Noter i kalenderen, at du arbejder hjemme, og hvis der evt. er tidspunkter, du ikke træffes
- Sæt en seddel på kontordøren om du arbejder hjemme og kan kontaktes der.
Udarbejdet i Fællessekretariatet august/sept. 2020
Drøftet i SU på MP 07.10.2020